Ir al contenido principal

Quan vaig sortir la primera vegada al estranger

tenia 18 anys , era l'any 1969 , anava a CERET i PERPIGNAN a un cicle de cinema que organitzava un noi que ens enviava informació des de València.

En un cap de setmana podíem veure pel·lícules,  llavors  prohibides a l'Espanya cutre en que m'havia tocat néixer . Ames de pel·lícules podia comprar llibres de Ruedo Iberico i  dormir en un hotel amb la "meva amiga" sense tenir el llibre de família


En la carretera ja veiem pintades contra el dictador i la Espanya Feixista que s'havia instal·lat en el nostre llavors,  estimat país 


Fins aquella ocasió lo mes lluny que havia anat era a Tolosa, el poble de la meva mare, el poble de on va tenir que marxar ella i els seus germans mes petits , el tio Ramón i el tio Agustin , fugint dels bombarders que feien uns desAlmats que s'havien aixecat en armes  contra la República i que anaven assassinant a tot els que es posava per davant en la seva particular conquista de Espanya



Villabraz Tolosa Manresa i 95 pobles mes

Elicio i Cesárea con Felisa, Manuel, Lupe, Txonita, Ramón i Agustin varen sortir fugint de Tolosa,.......
Andrés Ponga, Andrés Subtil, Vicente Ponga i Aurea Ponga,
tractant de frenar al exercit rebel a la Republica des de el Batallón Rusia del PSOE


Van passar  situacions de les mes diverses tipologies al llarg de 95 pobles, fins arribar a Manresa on tots , menys Ascensión que s'en va anara a Barcelona amb el Pepe, un carabiner  de pare i 3 germans "del cuerpo" . la Ponguita li deien en la Papelera de Tolosa quan anava a cercar a su aitá, Elicio Ponga, a la sortida de la feina per que la lliures dels castics d'alguna malifeta.


Comentarios

Entradas populares de este blog

1T del 24 el trimestre de les respostes

  1T del 24  164 + 1 > 165 Enlairament de Qorners i BooleRambles Les crides de 1T del 24 el trimestre de les respostes Alcaldes Presidents el trimestre de les respostes 

El Quart Pneumotorax: avui dia mundial de l'Ictus felicitem a La Quarta ...

El Quart Pneumotorax: avui dia mundial de l'Ictus felicitem a La Quarta ... per què no ?   avui dia mundial de l'Ictus felicitem a La Quarta Medecina: els equips de infermeria http://laquartamedecina.blogspo...

agencia tributaria catalana exemple de practiques dolentes

 L'Agencia tributaria catalana  no ho fa bé, els seus sistemes informatics estan mal programats i no fan be la feina de comunicació, per exemple  Practiques dolentes , com ara , no atendre les peticions d'un jubilat que ha estat embargat il·legalment cada paga extra de nadal i de l'estiu